آشنایی با چاپ لیبل محصولات

در دنیای امروز استفاده از بسته بندی برای ارسال محصولات تولید شده به بازار امری لازم و ضروری است. اما فرآیند بسته بندی نیازمند به استفاده از برخی موارد جانبی بوده که یکی از آن ها چاپ لیبل می باشد. برای آگاهی بیشتر لازم است بدانید که لیبل به برچسب هایی گفته شده که معمولا بر روی بسته بندی محصولات گوناگون نصب می شوند. اگر به انواع محصولات موجود در فروشگاه ها دقت کنید، به این نتیجه خواهید رسید که تمام محصولات عرضه شده به بازار دارای لیبل هستند.

چه اطلاعاتی در روی لیبل چاپ می شود

به طور معمول لیبل موجود بر روی بسته بندی محصولات اطلاعات زیادی در اختیار مشتری قرار خواهند داد؛ این اطلاعات شامل مواردی همچون نام محصول ، ترکیبات یا مشخصات محصول ، تاریخ تولید و انقضای محصول ، گواهینامه و استاندارد های لازم ، قیمت، آدرس، بارکد محصول و… می باشند. اما در کل استفاده از لیبل گزینه مناسبی برای آگاهی بیشتر مخاطبان از محصول مورد نظر است. این موضوع، موجب اهمیت یافتن چاپ لیبل می شود؛ زیرا برای استفاده از یک لیبل ابتدا نیاز است تا فرآیند چاپ لیبل انجام شود.

قیمت چاپ لیبل پشت چسب دار

چاپ لیبل چیست؟

شاید این تصور برای بسیاری از افراد ایجاد شود که لیبل ها تنها در یک فرم  طراحی و چاپ می شوند؛ اما این دیدگاه کاملا نادرست بوده و چاپ لیبل در انواع گونه های مختلفی صورت می گیرد. به همین منظور برخی از متداول ترین انواع لیبل عبارتند از :

  • لیبل کاغذی ( لیبل پشت چسبدار )

یکی از پرطرفدار ترین نوع لیبل، نمونه کاغذی آن است. زیرا لیبل های کاغذی دارای تنوع بسیار زیادی هستند که این موضوع سبب افزایش محبوبیت این نوع لیبل شده است. بهتر است بدانید چاپ لیبل های کاغذی در انواع گلاسه، نیمه گلاسه و مات صورت می گیرد و بعد از چاپ امکان روکش سلفون مات یا براق و همچنین یو وی موضعی براق برای قسمت های از لیبل میسر است . همچنین برای زیبایی بیشتر چاپ طلاکوب با نقره کوب بر روی لیبل کاغذی انجام می شود . ناگفته نماند که از این نوع لیبل بر روی بسته بندی محصولات مختلف به صورت برچسب استفاده می شود.

چاپ لیبل چسبدار کاغذی
  • لیبل پی وی سی

لیبل های پی وی سی از جنس پلاستیک ساخته می شوند. این نوع لیبل به علت مقاومت بسیار زیادی که دارند در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. به همین منظور چاپ لیبل پی وی سی برای موارد خاص همچون لوازم آرایشی ، شوینده ،  خوراکی ،  خانگی، خودرو و… صورت می گیرد. لیبل های پی وی سی بصورت شفاف و شیری و صدفی می باشد .

لیبل شفاف , برچسب شیشه ای
  • لیبل متالایز

از دیگر انواع لیبل می توان به لیبل متالایز اشاره نمود. در چاپ لیبل متالایز لیبل شبیه فویل آلومینیومی است،  این نوع لیبل دارای مقاومت مناسبی می باشد. این نوع لیبل به علت مقاومت خوبی که دارد در برابر انواع شرایط محیطی مقاومت مطلوبی خواهد داشت. همچنین از لیبل متالایز در لوازم خانگی، الکتروموتور ها و… استفاده می شود.

لیبل متالایز

در صورتی که تعرفه محصول مورد نظرتان را پیدا نکردید با ما تماس بگیرید

سفارش طراحی و چاپ لیبل

با مطالعه این مطلب اگر شما هم به دنبال طراحی  و چاپ لیبل برای محصول خود هستید می توانید با ارسال لوگو و مشخصات محصول خود از طریق تلگرام یا واتساپ به دفتر ژورگراف طرح لیبل محصول خود را ثبت کنید و با توجه به تعداد درخواستی سفارش چاپ لیبل خود را آنلاین ثبت کنید. همچنین در صورت وجود هرگونه سوال در مورد چاپ لیبل چیست ؟ و سفارش انواع لیبل می توانید از راه های ارتباطی موجود در سایت نسبت به برقراری ارتباط اقدام کنید.

برخی از مشتریان ژورگراف که مفتخر به همکاری با آنها بوده ایم
به این مقاله چند ستاره میدین ؟
[کل: 0 میانگین: 0]