دنیای کارت ویزیت

بهتر است کارت ویزیت، ساده و مختصر و مفید باشد، به‌طوری ‌که مخاطب بتواند با اولین نگاه و حدوداً زیر ۱۰، ۱۵ ثانیه تمام اطلاعات لازم را با چشم‌هایش اسکن کند و ببیند .

یادتان نرود که هرچه اطلاعات درج‌شده در کارت ویزیت ساده‌تر ، مختصرتر و مفیدتر باشد، شانس اینکه بهتر در ذهن مخاطب حک بشود بیشتر خواهد بود.

ارائه کارت ویزیت خود یک ارتباط غیر  مستقیم جهت بازاریابی است که میتواند کلیدی ترین عنصر برای رشد بیشتر برند شما باشد . بسیاری مواقع داشتن کارت ویزیت نشانۀ شخصیت حرفه ای و اجتماعی بودن شما محسوب میشود

کارت ویزیت صرف نظر از اندازه و طرح در ابتدا سند تشخیص و شناسایی برند شماست .

طرح کارت شما باید مثل نام تجاری منحصر به فرد باشد، نه انتخاب قالب هایی که هزاران شرکت از آن استفاده می کنند .

شما با ارائه کارت ویزیت یک جعبه ابزار بازاریابی را به مخاطب خود داده اید. که اطلاعات درج‌شده در کارت ویزیت معمولاً شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل شخصی یا سازمانی، نام کسب‌و‌کار، لوگوی کسب ‌و‌کار و آدرس سایت شخصی یا کسب ‌و‌کار است.

اولین کارت ویزیت

این اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد با توجه به تجربه چندین ساله و شرکت در نمایشگاههای مختلف و بازدید برندها و شرکت های گوناگون در ابتدا تاکید می کنیم در زمینه طراحی و چاپ کارت ویزیت نهایت حساسیت و دقت را اعمال نمایید و پیشنهاد میکنم ازهنر طراحان مجموعه ژورگراف استفاده نمائید آداب ارائه کارت ویزیت خود یک دنیای دیگری است که بر آن اشاره میشود

آداب ارائه و دریافت کارت ویزیت

محترمانه ترین شیوه این است که کارت ویزیت خود را  با دو دست به طرف مقابل همراه با جملات “بفرمایید، خواهش می‌کنم و …” ارائه نمائید.

هیچ‌وقت کارت شکسته‌شده، مچاله‌شده یا چروک را که رنگ و روی آن رفته است به کسی ندهید؛ چون این مسئله می‌تواند بر برندینگ شخصی یا تجاریتان تأثیر منفی بگذارد.

نکته : اگر طرف مقابل شما ایرانی است آن طرف کارت ویزیت که فارسی درج شده است مقابل صورت باشد و اگر ایرانی نیست طرف پشت کارت که با حروف لاتین درج شده است باید مقابل صورت قرار گیرد که خواندنش راحت باشد .

به هنگام جستجوی کارت در جیب‌تان همه محتوای داخل جیب را نمایان نکنید.

آداب کارت ویزیت

در صورتی که از کسی کارت دریافت کرده اید ابتدا نام، سمت و اسم شرکت روی آن را بخوانید.

بهتر است مشخصات او را بلند بخوانید تا اگر اشتباه تلفظ کردید همان ابتدا تلفظ صحیح را یاد بگیری و درست تلفظ کنید تا ارتباط موثرتری را داشته باشید وقتی کارت ویزیت دریافت می کنید نظری راجع به آن ابراز کنید.

برای گرفتن کارت ویزیت حمله نکنید. منتظر بمانید تا طرف مقابل کارت ویزیت خود را به شما بدهد. اگر کارت ویزیت را نداد، خودتان از او درخواست کنید

در صورت استفاده نادرست از کارت ویزیت مخاطب باعث صدمه دیدن به ارتباط کوتاه مدت  و چه بسا بلند مدت میگردد.

در قرار و ملاقات کاری رسمی و هنگام تبادل کارت ویزیت بهتر است این کارت فقط به افرادی داده شود که ارتباط کلامی با آنها برقرار شده است.

از چرخیدن در مجالس کاری و مهمانیها و… و دادن کارت ویزیت به صورت تراکت تبلیغاتی شدیدا خودداری شود. چنین کاری این حس را به مخاطب میدهد که کارت شما ارزش زیادی ندارد.

کارت ویزیت خود را به روز نگه دارید. وقتی هریک از اطلاعات روی کارت ویزیت تغییر میکند، بهتر است هرچه زودترنسبت به چاپ مجدد کارت ویزیت اقدام کنید.

از کیف های مخصوص کارت ویزیت برای حمل کارت ویزیت استفاده کنید.

افرادی  که چند کارت ویزیت را با هم ارائه می دهند در واقع، افرادی هستند که معتقدند کارت شان چندان ارزش زیادی ندارد

اگر کارت ویزیت شما کیفیت خوبی نداشته نباشد، میتواند این تصور را در ذهن مخاطبتان ایجاد کند که شما یا کسب وکار شما، دانش یا خدمات بی کیفیتی ارائه خواهید داد.

همچنین کارتهای ویزیتی که این وضعیت را دارند خیلی زودتر از کارت ویزیتهای دیگر دور انداخته شده و به دست فراموشی سپرده میشوند.

به لوگو، نام شرکت و یا برخی اطلاعات دیگر آن دقت کنید. اینکارِ شما به کارت ارزش می دهد.. خیلی سریع و بدون نگاه کردن و خواندن آنرا در جیب قرار ندهید اگر روی کارت که به شما داده شده  بطور مثال شماره تلفن و یاهر اطلاعاتی دیگری درج  نشده است شما یادداشت نکنید کارت را عودت بدهید تا شخص مذکور خودش اطلاعات را روی کارت درج  کند با کارت ویزیت اشخاص با احترام برخورد کنید سعی نکنید بازی نکنید بعنوان خلال دندان و یا کاغذ یادداشت استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مقاله چند ستاره میدین ؟
[کل: 0 میانگین: 0]