بج سینه چیست؟  | Badge

بج سینه چیست؟ به نماد یا نشانه ای گفته شده که معمولا برای نمایش همبستگی بین افراد، سازمان ها و ارگان های مختلف استفاده می گردد. در زمان گذشته بسیاری از افراد برای نمایش عنوان شغلی خود اقدام به نصب بج سینه می نمودند؛ این موضوع در میان نیرو های پلیس به ویژه کلانتر ها قابل مشاهده بوده است. اگر نگاهی به فیلم های وسترن بیندازید به این نتیجه خواهید رسید که تمامی کلانترها دارای یک بج خاص هستند؛ این بج ها معمولا بر روی کلاه یا سینه فرد نصب می‌شده است.

بج سینه چیست؟

کاربرد بج سینه ؟

امروزه استفاده از بج سینه شکل دیگری به خود گرفته و در مشاغل گوناگون شاهد استفاده از بج های خاصی هستیم. به عنوان نمونه در حال حاضر مشاغلی همچون سرویس های خدماتی، آتش نشانی، بانک، پلیس، ارتش و… از بج های خاصی استفاده می کنند. همچنین در بسیاری از کمپین های تبلیغاتی از نمونه های مختلف بج سینه جهت تبلیغات بهره گیری می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت فراوان بج های سینه می باشد.

محل نصب بج سینه ؟

بج های سینه معمولا دارای یک سنجاق سینه هستند که به کمک آن بج مورد نظر بر روی لباس فرد نصب می شود. بهتر است بدانید برای استفاده از بج سینه محل های مختلفی در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال در برخی شرکت ها و ارگان ها از بچ های سینه بر روی یقه کت آقایان و مقنعه بانوان استفاده می شود. امروزه شرکت های زیادی در زمینه طراحی و تولید بج های سینه فعالیت می کنند ، ما هم سالهاست مفتخر به تولید انواع بج سینه با کیفیت و خلاقانه در ژورگراف هستیم.