سررسید 1402

۱٠ نکته مهم برای انتخاب سررسید ایده آل

سررسید 1402

اگر نگاهی کوتاه و گذرا به اواخر سال های قبل داشته باشیم می بینیم که در این ایام انبوهی از هدایای مختلف از شرکت ها و سازمان های مختلف به مناسبت سال نو دریافت نموده ایم ، که اغلب سررسید ها نسبت به سایر هدایا از سهم بیشتری برخوردار هستند .

  • اما انتخاب شما از بین سررسید های اهدایی کدامیک بوده است ؟
  • چند درصد از سررسید هایی که شما هدیه داده اید کاربردی بوده و مورد استفاده قرار گرفته است ؟
  • آیا هدیه دادن سررسید از نظر شما فقط رفع تکلیف است یا اینکه اهدافی را بدنبال دارد؟

اگر امسال هم تصمیم به اهدای سررسید 1402 برای سال نو را دارید پیشنهاد میکنیم که این ۱٠ نکته را برای انتخاب هدیه ایده آل در نظر داشته باشید :

 

۱- سررسید کاربردی و ایده آل

انتخاب سررسید به نظر ساده و بی دغدغه می آید، اما باید گفت بسیار سخت و پیچیده است . انتخاب سررسید خوب از این نظر سخت است که معمولا نمی دانیم که طرف هدیه گیرنده به چه نوع سررسیدی علاقمند است و در واقع نمی توانیم از دریچه چشم او دنیا راببینیم و بفهمیم که ملاک و معیار او برای سررسید ایده آل چیست.

پس پیشنهاد میکنیم برای انتخاب جلد ،‌سایز ، رنگ چاپ و نوع کاغذ حد متعادل و عمومی را درنظر بگیرید

همیشه سررسید گران قیمت یه انتخاب مهم نیست ، بلکه تفکر پشت آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

۲ -خوش طعم باشد

حتماً شما هم این تجربه را داشته اید که یک جعبه شکلات برای شما هدیه می آورند که ظاهری بسیار جذاب و گران قیمت دارد ولی اصلاً طعم خوبی ندارد و این هدیه برخلاف اینکه میتوانست خاطره ای شیرین در ذهن شما بر جا بگذارد ، بدترین هدیه عمرتان محسوب شده است!

انتخاب سررسید های گران قیمت با جلد های بسیار زیبا و وسایل و جعبه ای نفیس صرفاٌ یک هدیه مناسب و کاربردی نیست .

قرار است فرد هدیه گیرنده از داخل سررسید اهدایی شما یک سال هر روز استفاده کند . انتخاب یک سررسید با گرافیک و طرح کارشناسی شده و انتخاب رنگ های مناسب با توجه به روانشناسی رنگ به مراتب کاربردی تر از سررسید های است که از فضای صفحات برای شعر ، فال ، جداول ، جدول سرگرمی ، گل و بلبل ، طرح چیستان و .. با رنگ و طرح های شلوغ و غیر کارشناسی استفاده می نمایند.

شاید فکر میکنید با یک تیر چند هدف را می زنید ! ولی کاملاٌ اشتباه است .

پیشنهاد می کنیم بهتر است سررسید اهدایی شما خوش طعم باشد نه خوش ظاهر و چند منظوره!!

۳ – قطع سررسید

برای ابعاد سررسید انتخاب های گوناگون را می توان در نظر داشت . اما کدام انتخاب به گروه هدف شما نزدیکتر است . مثلاً اگر فعالیت شرکت شما در حوزه تجهیزات پزشکی می باشد و گروه هدف شما اغلب پزشکان هستند، سررسید در قطع رحلی یک انتخاب اشتباه بوده و اصلاً کاربردی برای پزشکان نخواهد داشت

اگر گروه هدف شما قشرها و صنوف مختلفی را تشکیل می دهند پیشنهاد ما قطع وزیری و اروپایی می باشد.

از راهنمایی افراد متخصص و مشاورین تبلیغاتی خود برای انتخاب مناسب تر استفاده کنید و از اعمال نظرهای شخصی جداً پرهیز نمایید.

۴ – نوع و قالب تاریخ در سررسید

نحوه نمایش تاریخ در سررسید با توجه به نوع استفاده و اهمیت میزان فضای کافی برای یادداشت و برنامه های روزانه در صفحات سررسید به چند شاخه تقسیم می شوند

  • الف : روز شمار – هر روز در یک صفحه
  • ب : دو روز شمار – هر ۲ روز در یک صفحه
  • پ : سه روز شمار- هر ۳ روز در یک صفحه
  • ت : هفته شمار-هر هفته در یک صفحه
  • ث : ماه در ۲ صفحه
  • س : ماه شمار-هر ماه در یک صفحه

آیا صنف و گروه هدف شما نیاز به فضایی زیاد برای یادداشت روزانه دارد یا اینکه ترجیح میدهند از یک سررسید سبکتر ولی با صفحات یادداشت بیشتر استفاده کنند .

بررسی کنید و بعد برای انتخاب سررسید اهدایی خود اقدام نمائید.

۵ – انتخاب جلد

یکی از نکات مهم و ضروری برای سررسید زیبا و ایده آل انتخاب جلد مناسب است توجه به ساخت جلد بی عیب و نقص و استفاده از آستر بدرقه مناسب و مقاوم برای سررسید به مراتب مهم تر است از انتخاب جلد با متریال و مدل های خاص می باشد.

جلد سررسید باید ارگونومیک و خوش دست باشد و نوع پوشش جلد به مصرف کننده احساس خوبی بدهد

نوع جلد با توجه به خدماتی که روی آن انجام می دهید متفاوت است . مثلاً انتخاب چرم اشبالت برای طلاکوب گزینه اشتباه و مردودی است .

جلد سررسید خود را با راهنمایی مشاورین مجرب انتخاب کنید .

 

۶ – محدود کردن استفاده از پیام و نام تجاری

بنا بر تحقیقات انجام شده ، تبلیغ غیر مستقیم و محدود در سررسید تأثیر بسزایی نسبت به سررسید با تبلیغ انبوه را دارد و بسیار زیبا تر و کاربردی تر خواهد بود.

آیا شما از دریافت سررسید که روی جلد ، پشت جلد ، لت های رنگی ، صفحات ، ربان ، کاور ، پلاک و .. پر شده از اسم ، شماره تماس و پیام های گوناگون تبلیغاتی لذت می برید ؟؟

اهدای این نوع سررسید یک مفهوم را می رساند، که فرد گیرنده سررسید برای شما ارزش و اهمیتی ندارد !

و مطمئن باشید درصورت عدم ضرورت هیچکس حاضر به استفاده از سررسید اهدایی شما نخواهد بود تجربه سالهای اخیر خود گواه این موضوع می باشد که با توجه به عدم توجه مشتریان محترم به این نکته مهم ، معمولا علاوه بر سفارش این نوع سررسید شلوغ و پر تبلیغ ، تعدادی سررسید با تبلیغ محدود برای مدیران و افراد خاص سازمانی خود سفارش می دهند و از ارائه سررسید پرتبلیغ برای افراد خاص پرهیز میکنند .

 

 

۷ – نوع کاغذ سررسید

کاغذ گلاسه بر خلاف جذابیت و زیبایی نسبت به کاغذ تحریر،‌ اصلاً گزینه مناسبی برای سررسید کاربردی نیست. چاپ سررسید با کاغذ گلاسه بسیار زیبا و نفیس جلوه می کند اما قابلیت نوشتن با هر نوع نوشت افزاری روی این کاغذ زیبا میسر نیست و گاهاً بخاطر گلیز (سطح روغنی و براق کاغذ) کاغذ جوهر و مرکب قلم پخش می شود و تجربه ناخوشایندی برای دریافت کننده سررسید رقم می زند .

 

 

۸ – انتخاب دقیق و قانونی

اصلی ترین رکن سررسید ایده‌آل و مفید ، دقیق بودن تاریخ و مناسبت های ملی و مذهبی می باشد. معیار انتخاب سررسید با تاریخ دقیق و قانونی درج شماره مجوز چاپ در اول سررسید است که از سوی اداره کل دبیرخانه شورای فرهنگی سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سررسید های قانونی و صحیح صادر میگردد .

در انتخاب سررسید دقت کنید که حتماً دارای شماره مجوز چاپ باشد.

 

۹ -خیلی زود دیر میشود …!!

تحقیقات نشان داده است که ۷۴ درصد از سررسید های که در هفته آخر اسفند ماه و یا بعد از تعطیلات نوروز ارسال می شوند برای دریافت کننده هدیه غیر قابل استفاده خواهد بود. اغلب مردم اواخر اسفندماه را مشغول برنامه ریزی برای سال آینده خود هستند و معمولاً از بین سررسیدهای که زودتر دریافت کرده اند ، یکی را انتخاب و مشغول درج برنامه های خود می شوند. اگر سررسید اهدایی شما تمام معیارهای یک سررسید نمونه و ایده آل را هم داشته باشد دیگر قابل استفاده برای دریافت کننده نیست !

۱٠ – تفکر پشت سررسید

به طور کلی زمانی که فرد با دریافت سررسید ایده آل به این نتیجه می رسد که برای طرف مقابلش مهم بوده است و در خرید و انتخاب سررسید وقت ، انرژی و هزینه فکری و روحی صرف شده است ، برایش ارزشمند است خصوصاً آنکه فرد دریافت کننده احساس کند با انتخاب سررسید 1396 ، ارزش و قدر و منزلتش از سوی فرد اهدا کننده درک شده است .

پیش از آنکه سررسیدی را انتخاب کنید رعایت یک نکته ضروری است و آن این که هدفمان از خرید سررسید را مشخص کنیم . یادمان باشد که تصویر شرکت شما با انتخاب این سررسید منعکس خواهد شد.

به این مقاله چند ستاره میدین ؟
[کل: 1 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *